Äntligen kommer toppmärkena till alla i Sverige

tods-etro-care-of-carl-webshop

Viva Italia! Två av deras absolut ledande varumärkena blir plötsligt så mycket lättare att få tag på här hemma.

Webshopen Care of Carl går som tåget sedan lanseringen 2010 och snuddar på 100 miljoner i årsomsättning. De kickade igång en avdelning dedikerad Italien redan för två år sedan, och nu ansluter toppvarumärkena Tod’s och Etro till de fjorton övriga i utbudet. Det är första gången en skandinavisk e-handlare kan erbjuda dessa online.

Grundaren Diego Della Valles Tod’s känner vi ju mest för den odödliga bilskon Gommino, medan det familjeägda modehuset Etros klädkollektion förstås också blir ett trevligt tillskott.

– Det här är vi riktigt stolta över, sammanfattar Henning Källqvist, grundare och vd. Både Tod’s och Etro har även haft en relativt låg närvaro “offline” på den skandinaviska marknaden och därför har det varit svårt för vår målgrupp att handla produkterna. Vi hoppas nu kunna hjälpa våra kunder med detta.

facebook-profile-picture

Johan Magnusson är Plaza Magazines webbredaktör och är inne på elfte året med sin blogg om herrmode. Instagram: johansmodeblogg Kontakt: johan@plazamagazine.com