Ett lyxigare Filippa K i vår

Snön har lagt sig över landet när vi drömmer oss iväg till våren 2015 som väntar. Filippa K:s nya kampanj är signerad Maciek Kobielski och visar upp en lyxigare sida av den nordiska basgarderoben. 

DAM (med modellen Elisabeth Erm):

Tydligt materialfokus och en lek med siluetter, inte minst med midjan i fokus där många plagg kommer med skärp. Färgskalan präglas av beige med olika varianter av vitt, puderrosa och grått, men också grafiska prints i vitt och svart:

FK_ADSPREAD_WOMAN_1 FK_ADSPREAD_WOMAN_2 FK_ADSPREAD_WOMAN_3 FK_ADSPREAD_WOMAN_4 FK_ADSPREAD_WOMAN_5

 

HERR (med modellen Clement Chabernaud):

En blandning av smart casual-garderoben och de där plaggen som håller även i skarpt läge. Blazern står i fokus och nyckelplagget är den dubbelknäppta i en ny linnekvalitet. Olika nyanser av blå är viktigast i färgpaletten – alltifrån gråblåa toner till indigo:

FK_ADSPREAD_MAN_LOW1 FK_ADSPREAD_MAN_LOW2 FK_ADSPREAD_MAN_LOW3 FK_ADSPREAD_MAN_LOW4
Filippa K samarbetar med tysk smyckesdesigner
Filippa K:s nya manliga mecka

facebook-profile-picture

Johan Magnusson är Plaza Magazines webbredaktör och är inne på elfte året med sin blogg om herrmode. Instagram: johansmodeblogg Kontakt: johan@plazamagazine.com