Han tar över Diane von Furstenberg!

jonathan-saunders

När Diane von Furstenberg ska ta nästa steg är det en britt som ska göra jobbet. Och det känns riktigt lovande!

När Jonathan Saunders sjösatte varumärket som bär hans eget namn 2003 var det början på en spännande resa, som nu tar honom ända in i modets finaste rum. Nu står det klart att han utses till den nya positionen Chief Creative Officer, där han får rollen som övergripande kreativt ansvarig.

– Hans känsla för färg och mönster och förmåga att få kvinnor att känna sig vackra gör honom till rätt man på jobbet för att leda DVF in i framtiden. Det hade inte gått att hitta en både coolare och mer intelligent designer, säger Diane von Furstenberg, grundare och numera en sorts ordförande över studion.

– Den anda som präglade tiden då varumärket skapades känns verkligen relevant i dag, och det ska bli superspännande att få skriva vårt nästa kapitel, kommenterar Saunders själv utnämningen.

Diane von Furstenberg saluförs hos 1 500 återförsäljare i 55 länder, och de 148 egna butikerna är utspridda över samtliga världsdelar.

 

facebook-profile-picture

Johan Magnusson är Plaza Magazines webbredaktör och är inne på elfte året med sin blogg om herrmode. Instagram: johansmodeblogg Kontakt: johan@plazamagazine.com