Prestigemärket bryter barriärer – köp plaggen direkt efter visningen

burberry-fall-winter-campaign-2016-02

På kvällen den 19 september skriver Burberry historia. Enligt principen see now – buy now kan alla som vill köpa plaggen direkt efteråt – och nu får vi en första förhandstitt.

Det är en viss Mario Testino som plåtat modellerna Jean Campbell och Alex Dragulele, samt musikern Cavan McCarthy, på Walker Art Gallery i Liverpool, för den nya kampanjen för höst/vinter 2016. Kollektionen är inspirerad av Virginia Woolf-romanen Orlando och mixen av manligt och kvinnligt, och på catwalken den 19:e kommer både herr- och damkollektionen visas tillsammans, för att därefter säljas i butik och online.

– De här förändringarna gör det möjligt för oss att skapa närmare band mellan när folk upplever våra runwayvisningar och när de kan se kollektionerna i butik. Vi har använt visningarna för att täppa till det här gapet under en tid – alltifrån livestreaming till att beställa direkt från catwalken – och vi kommer jobba vidare med det, säger Burberrys creative Christopher Bailey.

burberry-campaign-autumn-winter-2016

burberry-fall-winter-campaign-2016

På catwalkvisningen är det också premiär för nya unisexväskan The Bridle, som skymtar på kampanjbilderna, och Mario Testino har också förevigat hantverkaren Piero Calosi, som en del av den nya kampanjen

facebook-profile-picture

Johan Magnusson är Plaza Magazines webbredaktör och är inne på elfte året med sin blogg om herrmode. Instagram: johansmodeblogg Kontakt: johan@plazamagazine.com